A little (beautiful) Japanese Boy?

Related to my post about my college trip months ago , I recalled a little experience in visiting Prambanan Temple last March. I’ve made an Indonesian post about my college trip in Yogyakarta before, so you can read it if you want (in case if you’re Indonesian). Now I don’t want to tell the entire story about my visit, only a simple story in that event.

Baca lebih lanjut

Kapan Yaa? Kapan-Kapan!!

Membaca post Mas Dani yang berapi-api tentang pertanyaan “kapan menikah?”, sebenarnya kalau dipikir-pikir aku juga sampai kenyang ditanya pertanyaan macam begini. Habis mau protes juga sama aja tuh, ga ngaruh juga dengan sifat manusia Indonesia yang “ramah”-nya memang agak melewati tanda palang pembatas. Kepingin sih, bilangnya “maklumkan saja..” Tapi kalau gini, bukannya kita yang ditanya ini ya, yang harusnya dimaklumkan kalau merasa tersinggung?

Baca lebih lanjut

Small Reward

How’s your feeling when it’s supposed to be an important day and everything’s already prepared, but suddenly your shoe heel broke? That’s a pretty moodkill yesterday. I had a group presentation and came to campus in my best appearance (with formal suits and black formal higheels), but everything crashed when the heel of my right shoe broke. God, I felt like crying at the moment. I glued the heel with wood glue just for temporary repairment because I didn’t have any time buying the new one. I think God must have pitied me because my presentation went so well and I got a small reward as the best speaker of the presentation. Only a Silverquint Chunkybar chocolate, and though I felt like a child recieving a thing like this I was undoubtely happy.

my reward

Baca lebih lanjut

Comes from Something Cheap

I just bought a mini mp3 player costed 45,000- IDR yesterday. The transparent cubic box includes the mini mp3 player, an earphone and a USB port cable, but not with the memory SD card. Oh, well, guess I should buy it tomorrow or when I get a chance. The important think for now, I finally have a mp3 player. The cheap one, I know (only $4). This won’t be something I’d love to use forever since it’s nothing like an actual and good-quality mp3 player. Well, better than nothing. What do we expect from something like this?

Baca lebih lanjut

Lalalalalaps

Sejak lulus sekolah aku udah bertekad kepingin nurunin berat badan, soalnya selama SMK badanku gemuk buanget hingga kayaknya lemak tuh di mana-mana bersarang (ga pernah cek berat badan, takut pingsan). Sekarang udah dua tahun sejak menerima ijazah SMK, berat badan di angka 54 kg. Lah.. Kayaknya sama aja tuh ya, tapi kalo dibandingin sama dulu yang ditaksir kira-kira mencapai 60 lebih yaa…. Lumayan lah. Hehe 😉 Karena program diet extremenya cuma makan mi+telor sepanjang hari akhirnya eneg sama masakan berdaging. Dari awal juga ga bisa makan seafood karena allergi, jadi ga ada pengganti. Mau ga mau ya telor maning telor maning. Cuma jeleknya daku yang masih terus dipiara adalah suka milih-milih kalo mau makan yang bersayur. Maunya ya kangkung dan bayam, kalo ga ya sop ayam atau cap cay (soalnya kolnya pasti banyak). Dari sekian banyak jenis masakan bersayur, aku paling anti lalapan. Lha kok tiba-tiba, beberapa minggu yang lalu bisa doyan banget lalap daun singkong yak?

Baca lebih lanjut

At Weekend : Blogwalking, Anyone?

After listening to Puffy AmiYumi‘s song “All Because of You“, an idea popped in my head to search for Japanese people who write English blogs. I googled it yesterday and found a site called The Japan Blog List. This site contains lists of Japan related blogs which are written in English, and in my observation they mostly are foreigners who share their living or visiting experiences in Japan on personal blogs. I didn’t get much times to explore all blogs in the list, so I just chose randomly on blogs like “Without my diary” Cassie’s travelblog and The Japanese School Lunch Blog. It’s cool to read their stories about Japan how they live in this state, Kinda makes me want to go there. 😆 I really wish I could though, but reading their blog is quite enough for me to know more about living in Japan. I’m very grateful because they write it in English since a lot of people can’t speak Japanese. Then again, they use WordPress for blogging flatform which is easier for me to read and give comments. 🙂

Baca lebih lanjut